handdator

Visa fullständig version : Tillslut blev det HD



revolve
2014-03-19, 18:38
Efter att ha famlat runt i mörkret så gjorde jag slag i sak och köpte mig en HD. Valet föll på en 48 med V&H short shots, ser gött ut, låter ännu göttigare! Nästa steg blir till att sidomontera skylten och byta styret till ett dragbar 1 1/4". Finns alldeles för mycket prylar att köpa för att modifiera hojen... Kommer att bli ett tufft år för plånboken :)

14370

Coax
2014-03-19, 18:44
Grattis och välkommen!
Grym hoj! Men tro för guds skull inte att du är färdig om ett år!
:D

revolve
2014-03-19, 19:11
Tack!

Haha nä det var klumpigt uttryckt ;) ett liv av HD-relaterade utgifter har bara tagit sin början



Grattis och välkommen!
Grym hoj! Men tro för guds skull inte att du är färdig om ett år!
:D

Sedition
2014-03-19, 19:18
Grattis till en fin hoj och välkommen hit.

Fonve
2014-03-19, 19:21
Kul. Grattis och välkommen hit!

Sanniz
2014-03-19, 19:25
Grattis och välkommen till forumet.

Boba Fett
2014-03-19, 19:41
Välkommen och grattis till hojen :)

Fritte
2014-03-19, 19:44
Välkommen hit och grattis till den coola hojen thb;

JakeGrafton
2014-03-19, 23:51
Riktigt läcker!!! Grattis och välkommen hit. thb;

rakarör
2014-03-20, 08:22
Välkommen!

haer72
2014-03-20, 08:37
Efter att ha famlat runt i mörkret så gjorde jag slag i sak och köpte mig en HD. Valet föll på en 48 med V&H short shots, ser gött ut, låter ännu göttigare! Nästa steg blir till att sidomontera skylten och byta styret till ett dragbar 1 1/4". Finns alldeles för mycket prylar att köpa för att modifiera hojen... Kommer att bli ett tufft år för plånboken :)

14370

Bra val! Välkommen!

robbbull
2014-03-20, 09:31
Välkommen!

revolve
2014-03-20, 13:49
Tack för det varma välkomnandet :)

Tarvid
2014-03-20, 17:58
Grattis och välkommen!

GonZa
2014-03-20, 19:20
Grattis och välkommen hit


Timeo Danaos Et Dona Ferentes

Lasse_harley
2014-03-20, 19:59
grattis till bra hoj oh välkommen

slycke
2014-03-31, 07:01
Välkommen W;

revolve
2014-04-17, 10:13
grattis till bra hoj och välkommen

Tyvärr visade det sig att det inte var en bra hoj... Iaf just det här exemplaret. Befinner mig i en tvist med firman som sålde hojen till mig... Har inte kunnat köra många meter sen den levererades dessvärre.

ZEKE
2014-04-17, 10:34
Vad har hänt med din nyköpta hoj. Brukar ju inte vara något större problem med dem.frv;

Noyen
2014-04-17, 11:01
Ja välkommen till forumet.Vore intressant att läsa vad problemet med hojen är.

revolve
2014-04-17, 11:59
Vad har hänt med din nyköpta hoj. Brukar ju inte vara något större problem med dem.frv;


Ja välkommen till forumet.Vore intressant att läsa vad problemet med hojen är.

För att göra en lång historia kort. Köpte den av en firma på distans, hojen har gått ca 900 mil, är importerad från England. Har gått 300 mil i England och 600 mil i Sverige.
I köpet så bad jag dem även att byta mot ett öppnare luftfilter och sätta dit en PCV. Sagt och gjort och hojen levererades till mig i Stockholm via ett fraktbolag. Från i princip första stund så beter sig hojen konstigt, den hostar och tänder fel när den både går på tomgång och rullar samt avgassmäller när jag slår av på gasen, och inte bara en knall utan konstant till jag ger gas igen. Den sista turen så blev allt bara värre, hojen kunde sluta svara 0,5-1 sek när jag vred på rullen varefter den avgassmäller till och varvar upp och flyger iväg som ett skott. Efter några hundra meter till så slutar den bara att tända, dör och går inte att få igång. In på verkstad med skiten och de byter tändstift då befintliga är kolsvarta. Hojen startar men går fortfarande illa. Därefter så blir jag rekommenderad att inte köra mer med hojen av firman och bokar en tid för bänkning (oberoende firma) då deras mekaniker tror att det är något fel på mappningen (har slängt en standardmapp). Hojen bänkas och en del småfel upptäcks med installationen av PCV, men det konstateras att det inte är något fel på PCV systemet utan allt lirar. Dock kan mecken inte fullfölja bänkningen då det är något fel på elsystemet och cylindrarna går anmärkningsvärt onormalt ojämnt för att vara en HD.
Där står jag nu, har efter många om och men gått med på att firman ska få ett försök att felsöka och reparera hojen, men jag vill egentligen bara häva köpet.

Så vi får se var det hela slutar. Det tråkigaste är att jag har betalat dyra pengar för en motorcykel som jag inte kan bruka de första månaderna för att firman inte har skött sin leveranskontroll. Hade de bara startat cykeln och kört en runda så hade de upptäckt att något inte är som det ska. Som tur är får jag tillslut ändå ett hyfsat bemötande men det har krävts ett antal väldigt irriterande samtal med en hård ton från min sida för att komma där jag är idag...

Blev visst inte så kort som jag trodde :)

Fonve
2014-04-17, 14:20
Så jäkla trist!!

Vilken firma är det vi pratar om? i Skåne?

Forty8
2014-04-17, 14:28
Så jäkla trist!!

Vilken firma är det vi pratar om? i Skåne?

Tänkte genast samma sak! Om vi tänker på samma så jag hört både det ena och det andra, samtidigt finns det givetvis en del bra omdömen också.

revolve
2014-04-17, 18:24
Tänkte genast samma sak! Om vi tänker på samma så jag hört både det ena och det andra, samtidigt finns det givetvis en del bra omdömen också.

Har valt att inte namnge firman förrän ärendet är klart. Finns ett par ställen som säljer och fraktar hojar runt om i landet, från norr till söder... Det är alltid problematiskt att handla hoj på det här viset framförallt när det blir strul. Säljare är ju generellt duktiga på att återkoppla innan affären är genomförd men desto sämre efteråt om det blir något problem. Det är då man märker om deras service faktiskt är något att ha...

xbones
2014-04-17, 18:33
För att göra en lång historia kort. Köpte den av en firma på distans, hojen har gått ca 900 mil, är importerad från England. Har gått 300 mil i England och 600 mil i Sverige.
I köpet så bad jag dem även att byta mot ett öppnare luftfilter och sätta dit en PCV. Sagt och gjort och hojen levererades till mig i Stockholm via ett fraktbolag. Från i princip första stund så beter sig hojen konstigt, den hostar och tänder fel när den både går på tomgång och rullar samt avgassmäller när jag slår av på gasen, och inte bara en knall utan konstant till jag ger gas igen. Den sista turen så blev allt bara värre, hojen kunde sluta svara 0,5-1 sek när jag vred på rullen varefter den avgassmäller till och varvar upp och flyger iväg som ett skott. Efter några hundra meter till så slutar den bara att tända, dör och går inte att få igång. In på verkstad med skiten och de byter tändstift då befintliga är kolsvarta. Hojen startar men går fortfarande illa. Därefter så blir jag rekommenderad att inte köra mer med hojen av firman och bokar en tid för bänkning (oberoende firma) då deras mekaniker tror att det är något fel på mappningen (har slängt en standardmapp). Hojen bänkas och en del småfel upptäcks med installationen av PCV, men det konstateras att det inte är något fel på PCV systemet utan allt lirar. Dock kan mecken inte fullfölja bänkningen då det är något fel på elsystemet och cylindrarna går anmärkningsvärt onormalt ojämnt för att vara en HD.
Där står jag nu, har efter många om och men gått med på att firman ska få ett försök att felsöka och reparera hojen, men jag vill egentligen bara häva köpet.

Så vi får se var det hela slutar. Det tråkigaste är att jag har betalat dyra pengar för en motorcykel som jag inte kan bruka de första månaderna för att firman inte har skött sin leveranskontroll. Hade de bara startat cykeln och kört en runda så hade de upptäckt att något inte är som det ska. Som tur är får jag tillslut ändå ett hyfsat bemötande men det har krävts ett antal väldigt irriterande samtal med en hård ton från min sida för att komma där jag är idag...

Blev visst inte så kort som jag trodde :) ag; surt när det blir så! Man har förväntningar o sen blir det strul! Påsk o långledigt med hojväder!

Lasse_harley
2014-04-17, 20:42
vad har hänt med hojen ? trist att höra hoppas det löser sig