handdator

Visa fullständig version : Frambroms brummar??

pipps83
2014-03-14, 11:24
Tjena! Har bytt skivor och belägg på min Nighttrain och när jag var ute och skulle känna på dem så brummar fram bromsen nått så in i helvete! Skivan har en kromad yta och visst så kanske jag behöver köra ett tag med dom så att ytan blir lite sliten, någon som har varit med om detta tidigare?

Henrik Forslund
2014-03-14, 15:17
Sitter allt fast? Flyttade du över skrikplattorna från gamla beläggen?

—--------------
All comfort was sacrified for style

mr.andersson
2014-03-21, 06:31
Jag tror att det är en säkerhetsdetalj som tillverkaren av superspokeskivorna har infört?! Ljudet påminner om en båt-tuta.
Nää! Men allvarligt.. Detta var ett ämne som dök upp i forumtrådarna när priset sänktes på dessa polerade rostfria skivor.
Antingen sjönk priset för de lät illa eller för att man bytte material så att de började låta illa.
En fördel är att bromsverkan har blivit bättre så något borde de ha gjort.. Jag har prövat allt men inte fått tyst på dom. Ska bli kul o höra om någon löst problemet?
PS detta verkar vara en extra vanligt på hojar med 21" hjul eller större fram i kombination med dessa skivor.. Särskilt på hojar med mammothwheels som jag har..suck! Kan det vara flexningen mellan fälg-nav-skiva som gör att skivan fastnar till.. Släpper.. Fastnar.. Släpper osv.. och då skapar en vibration som förstärks av framskärmen? Har provat att sätta handen på skärmen och då blev det nästan tyst.